Plus d’un gros beta – Big Phalanger & Big Man. Review Article
329 – 342
Wir und die anderen. Wie die Wampar sich und Fremde sehen und benennen
343 – 360
Itatines y Guarayos. (Oriente boliviano, siglos XVI–XVIII)
361 – 382
Chonino – La conversion de una historia en narrativa. Relato y emocion en el ambito policial argentine
383 – 396
Los dioses mayas. Fecundidad, poder e identidad comunitaria
397 – 414
Paying the Rounds at Ireland’s Holy Wells
415 – 432
The Myth of Polish Satanism. Czesław Czyński – The Trial That Was Not There
433 – 446
Corruption as a Cultural Form of Mediation in Jordan Society
447 – 461
Linguistic Ambiguities of Uzbek and Classification of Uzbek Dialects
463 – 475
“It Is Like Mathematics”! How to Influence the Universe with a Khatim (Islamic Seal)
477 – 488
Magic Social Numbers. On the Social Geometry of Human Groups
489 – 501
Anfange der Ethnologie in der Anthropologischen Gesellschaft in Wien. Die ersten Phasen der Institutionalisierung
503 – 514
Gattungswesen – The Ecology of Species- Being. Alienation, Biosemiotics, and Social Theory
515 – 531
Traditional Symbols in Ibibio Social Relations. The Case of nnuk eniin and eyei
533 – 542
Genetic Diversity of Some North Indian Populations of Different Faiths
542 – 550
Ein Auserirdischer mit einer Frauen- Tatowierung. Zu einer nicht gendergerechten Rezeption einer Maori-Tatowierung in der popularkulturellen Science- Fiction-Serie “Star Trek”
550 -553
The Rapanui rongorongo Schools. Some Additional Notes
553 - 555
The Mythic-Ritual System of the Ache Indians of Paraguay in Contact with Dominant Cultures. The Cognitive and Structural Flux and “Willingness” to Become “Civilized”
556-563
Resource Management and the Development of Homo. The Long March toward Farming
563 – 572
Cognitive Style of Culture and the Problem of Cultural-Historical Cognitive Development
573 - 582
Why Premodern Humans Believed in the Divine Status of Their Parents and Ancestors? Psychology Illuminates the Foundations of Ancestor Worship
582 – 589
Plus d’un gros beta – Big Phalanger & Big Man. Review Article
329 – 342
The Nature of “Premodern” Mind. Tylor, Frazer, Lévy-Bruhl, Evans-Pritchard, Piaget, and Beyond
15 – 25
From Spirits of the Wilderness to Lords of the Place and Guardians of the Village and Farmlands. Mountains and Their Spirits in Traditional Lahu Cosmography, Belief, and Ritual Practice
27 – 42
Dominance in a Traditional State. The Kingdom of Kengtung
43 – 62
Redefining the “Ashura” Ritual in Iraq. The Islamist Movement and the Student Processions (mawakib al-talaba) during 1966–1968
63 – 72
La symbolique des rites funéraires dans une société ouest-africaine
73 – 86
El “buen vivir”. Una perspectiva diacrónica de la noción de bienestar de los Tucano occidentales del noroeste amazónico a la luz de la doctrina de Epicuro
87 – 97
Itueta-MG e a singularidade de seus tempos e espaços. Narrativas da erradicação de uma cidade
99 – 117
A Peleja de Inácio da Catingueira e Romano da Mãe d’Água
119 – 124
Die heilige, wilde Mowhawk-Jungfrau Kateri Tekakwitha. Ein Dialog zwischen Ethnologie und Theologie
125 – 144
“Vaterunser”. Ein Versuch der kulturlinguistischen Analyse im Vergleichsaspekt (am Beispiel des Griechischen, Lateinischen, Kirchenslawischen, Gotischen, Deutschen und Englischen)
145 – 158
Horst Cain (19. Mai 1936 – 14. Dezember 2012). Ein Nachruf.
159 – 167
Zur Rezeption der fidschianischen totokia- Keule in “Star Wars” und den Bemühungen der Star Wars-Fans um totokia-Imitate
167 – 175
Die Fremd- und Eigenbezeichnungen eines in der Sahara und im Sahel lebenden Volkes
175 – 182
Denn sie wissen nicht, was sie tun. Ritualtheorie und die Frage der Intentionalität am Beispiel des Georgischen Banketts.
182 – 189
Renovación sindical y etnografía del sindicalismo. Un nuevo campo de aplicación de la antropología en España.
189 – 197
History, Collective Memory, and Identity. The Munda of Barind Region, Bangladesh
197 – 206
The Importance of Dutch and German 19th-Century Sources
206 – 20?