Zur Rezension: Symbole des Lebens, von H. Aschwanden.
598.
Kaguru Oral Literature: Texts (Tanzania) IV.
69-112.
Das kultrún, die machi-Trommel der Mapuche.
817-844.
The Recruitment of a Female Labor Force.
41-48.
Living with the Dead. Aspects of the Afterlife in Nuer and Dinka Cosmology (Sudan).
141-160.
El complejo de la bruja entre los Mashco de la Amazonia sudoccidental (Perú).
401-433.
Four Contemporary Bazaars in Soviet Central Asia.
584-587.
A propos de la recension du Nouveau Dossier Afrique.
265.
Remarks on D.R. McDonald’s “Food Taboos.”
593-594.
Socio-Cultural Similarities among Related Tongues: The Case of Three Modern Semitic Languages.
903.
A Comparison of Four Variations of Mancala Found in Central Africa.
205-214.
The Kepele Ritual of the Western Highlands of Papua New Guinea.
434-448.
Symbolisme et prophylaxie chez les Mitsogho (Gabon).
449-460.
An Analysis and Extension of James Hill’s Reconstruction of Prehistoric Social Structure in the Hay Hollow Valley, Arizona.
515-524.
Le serpent dans les rites, cultes et coutumes de certaines ethnies de Côte d’Ivoire.
525-560.
Professor Alois Closs 85jährig.
902-903.
The Indus Valley “Proto-Śiva,” Reexamined through Reflections on the Goddess, the Buffalo, and the Symbolism of vāhanas.
767-797.
Maledicta. The International Journal of Verbal Aggression.
909.
Subsistence Strategy and Its Ecological Consequences in the Nepal Himalaya.
215-252.
Welches Tier lieferte die biblischen Tachasch-Felle?
49-68.
Notes sur la langue des Bafotó (Zaïre).
113-132.
Zur Sprachbarrierenproblematik in vielsprachigen Kommunikationsgemeinschaften und zu ihrer typologischen Erfassung.
483-496.
The Canadian Black Population and Immigration.
588-592.
Cultural and Biological Adaptability of Man with Special Reference to North East India.
595-596.
Carnival in Antigua (Caribbean Sea). An Indigenous Festival in a Tourist Economy.
191-204.
Der Fisch in Kunst und Kult der vor- und frühgeschichtlichen Zeit.
737-766.
Ein paläolithischer Schaber aus gelbgeädertem schwarzem Opal (Flores, Indonesien).
597.
Problems of Tungus Linguistics.
367-400.
Tattoos of the Managalasi People of Northern Papua.
904-908.
Growth in Educational Opportunity for Muslim Women, 1950-1973.
887-901.
Preserved Maori Heads and Captain Cook’s Three Voyages to the South Seas. A Study in Ethnohistory.
798-816.
Pentecostalism in Venezuela.
461-482.
Marriage by Exchange in East Nepal.
133-140.
Statistische Gesetze und statistische Argumentation in der Ethnologie.
337-366.
Alt-Mombasa. Interethnische Beziehungen einer ostafrikanischen Hafenstadt.
673-716.
A Case Study of Economic Competition in the Kwilu, Zaïre, 1920. Comparison of Oral and Written Data.
497-514.
A propos de la recension du Nouveau Dossier Afrique.
265.
L’indissolubilité des unions entre cousins croisés et autres consanguins au Bas-Zaïre.
256-264.
The Anthropogeographic Theory of Franz Boas.
1-31.
Le rite de la renaissance spirituelle dans la religion Bouiti (Gabon).
845-886.
Sun and Symbols. A Luba Story (Zaïre).
561-583.
Beasts and Geometry. Some Constellations of the Peruvian Quechuas.
32-40.
Die mythischen Namen der Balese-Efe-Erzählkunst (Nordost-Zaïre).
161-171.
Zur Rezension: Symbole des Lebens, von H. Aschwanden.
598-599.
Lahu Nyi (Red Lahu) Farming Rites (North Thailand). (I)
717-736.
Besuch bei den Waika (Yanoama)-Indianern des oberen Orinoco. Ein Wiedersehen nach zwanzig Jahren (1974).
172-190.