Language Contact in Arizona. The Case of Apachean English.
692-695.
On J. Zwernemann’s “Culture History and African Anthropology.”
661-671.
The Cultural Dimension of Change: An Australian Example.
605-615.
Wandlungen in der polnischen marxistischen Religionssoziologie.
653-661.
Akan Proverbs about Death.
75-85.
The Polythetic-Prototype Concept of Caste.
637-642.
The Millennium and the Self. Jehova’s Witnesses on the Copperbelt in the ’50s.
529-554.
Point de vue sur l’ethnologie.
225-241.
Aspekte der Oralität und Literalität. Ihre Implikationen für das Geschichtsbewußtsein der muslimischen Nagerkuts in Nordpakistan.
567-581.
Contribution du Bwiti mitsogho à l’anthropologie de l’imaginaire. A propos d’un cas de diagnostic divinatoire au Gabon.
87-107.
“...Our own Visions of Oceania and Earth” – Zeitgenössische Schriftsteller im Südpazifik (Polynesien) und Probleme kultureller Identität. Bericht über ein laufendes Forschungsvorhaben.
264-276.
The Trobriand Code. An Interpretation of Trobriand War Shield Designs.
47-63.
Rock Art on Tabar, New Ireland Province, Papua New Guinea.
455-467.
Sacred Flutes, Fertility, and Growth in the Papua New Guinea Highlands.
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Das Tonarchiv der Forschungsstelle für Humanethologie.
292-298.
Paul Leser (1899-1984).
261-263.
Geofact or Artifact? Canicular Drought in Northern Yucatan.
696-702.
China’s Nationalities Policy. Its Development and Problems.
1-20.
Cosmology and Symbolism on the Central Guinea Coast.
497-515.
Loo Ammohhuuma. An Iraqw Reconciliation Rite.
137-149.
Die Hochzeit des toten Jünglings. Rechtsfiktionen im Dienst der Fortpflanzung (Boma-Murle).
65-74.
Ethnologie in der Schule. Ein Beispiel aus Skandinavien.
642-647.
Der Ritualkalender der Bulsa (Nordghana).
671-681.
The Arbore Language.
681-685.
Supplication and Participation: The Distance and Relation of the Sacred in Hopi Prayer Rites.
177-201.
Explanatory and Remedial Modalities for Personal Misfortune in a West African Society with Special Reference to Witchcraft.
555-565.
The Language of Describing People.
686-691.
Atakora Mountain Refugees. Systems of Exploitation in Northern Togo.
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Les scarifications dans les sociétés traditionnelles. Essai d’analyse fonctionnelle.
277-283.
Bemerkungen zum personalpronominalen Suffixsystem des Cree.
203-223.
Religion and Repression. Enforcing Feminine Inequality in an “Egalitarian Society.”
517-528.
Tchinhama, héros et hydronimiste du territoire luvale.
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Zum gegenwärtigen Stand der archäologischen Forschung auf den Tonga-Inseln – Ergebnisse und Perspektiven – TDARP Report 1.
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Tumulus et pyramides de corps. Contribution à l’étude de la mort collective et lointaine en Europe Orientale.
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Unités de parenté, système d’alliance et de prestations chez les Tamang de l’Ouest (Népal).
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Der Palmzweig im Totenkult.
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Anthropology in Vanuatu. A Selected Survey of Research.
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Kula. Neue Perspektiven?
630-637.
“Religious Beliefs per se” – a Human Universality. Brief Remarks on a Key to a New Concept and Interpretation of Religious Ethnology and History of Religion.
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Symbols, Ecology, and Cultural Variation.
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Kopfstützen im Sudan.
283-286.
Wilhelm Schmidt’s Theory of Primitive Monotheism and Its Critique within the Vienna School of Ethnology.
243-260.